Dok sve funkcioniše dobro čini se suvišna i skupa, a zapravo je neophodna i dugoročno ŠTEDI.
jer
"Navratite kasnije"
Umesto zarade, proizvodimo gubitak, stres i probleme. Intervencije su tada hitne, a i najbrža rešenja prespora i skupa. Birajte zato proaktivna, nestresna i optimalna rešenja, koja takve zastoje isključuju unapred.
- Prvi proaktivan pristup shvataju kao investiciju, drugi kao trošak.
- Prvi rešavaju probleme pre nego što porastu, drugi dugo, teško i skupo rešavaju posledice naraslih i prekasno rešavanih problema.
- Prvi se bave investiranjem i razvojem, drugi krpljenjem i preživljavanjem.
Upoznajte mašine, korisnike, procese.
Počistite "digitalne parazite" i slojeve prašine! Pogasite nepotrebne servise, dodajte potrebne funkcionalnosti, proširite "uska grla". Unapredite kompetencije i znanja zaposlenih...
u skladu sa mogućnostima. Potrebne resurse dobro je predvideti unapred, jer kao što kaže mudrac: "Ako ne promeniš pravac, mogao bi da završiš tamo gde si krenuo" (Lao Ce)...
Poučna šala među bajkerima kaže:
"Postoje dve grupe bajkera, oni koji su pali, i oni koji će tek pasti." Isto važi za podatke. Postoje korisnici koji će tek izgubiti podatke.
Nemojte to biti vi!
U svakom poslovnom sistemu osnovu čine ljudi. Njihove poslovne uloge, pripadnost odeljenju ili timu, nadležnosti, ovlašćenja, zadaci, hijararhija, relacije poverenja... bitno određuju izgled i strukturu mreže. Sociolog bi čak rekao da IT mreža, samo kopira (modeluje) neke druge, socijalne relacije...
Najvažniji i ponekad najteži deo je unaprediti način na koji zaposleni koriste sistem, odnosno njihova znanja i kompetencije. To su u praksi najbolje postiže: "metodom sitnih usputnih lekcija".
...