Lep ili koristan sajt pitanje je sad? – Zamke web dizajna

Lep ili koristan sajt, šta je vaš izbor? Pitanje koje zaslužuje da se postavi na početku svake priče o gradnji novog sajta.

Direktan odgovor, kojem od ova dva izbora dajete prednost, određuje kompletan tok razvoja vašeg veb mesta.

Hoćete OBA – naravno. Zgodna dosetka. Hoću sad i hoću sve, što bi rekli Partibrejkersi.

U praksi je srećom moguće često zadovoljiti oba kriterijuma, ali nažalost ne uvek. U tim situacijama primat dobija ili izgled ili važna funkcionalnost, uloga ili osobina. Ovo su samo neki od najčešćih kandidata:

  • Obično prioritet dajemo dobrom korisničkom iskustvu, lakšem i intuitivnijem snalaženju posetioca sajta. Dobra navigacija, čitljivost i laka preglednost, nepretrpananost suvišnim detaljima koji odvlače pažnju, brzina učitavanja
    Svi smo mi, kao korisnici weba, svesni ovih vrednosti, pogotovo onda kada one nedostaju.
  • Prodajni levak, ili „korisničko putovanje“ kod prodajnih sajtova, obično je bez konkurencije po pitanju važnosti. Ovo je već pitanje za neki drugi post ili pre nekoliko njih u budućnosti, nadam se skorijoj.
  • Optimizacija za pretraživačeSEO, nezaobilazan je faktor u svakoj web priči. Veoma važna čak i ako većina vaših poseta dolazi sa plaćenog oglašavanja, društvenih mreža ili drugih sajtova. Ovo je najvažnija stavka ako je pretraga glavni izvor vašeg saobraćaja.

Lep ili koristan sajt, šta je vaš izbor?
Lep ili koristan sajt, šta je vaš izbor?

Lep ili koristan sajt – mora imati sadržaj

Ključne reči ili fraze, osnov su za fino tkanje, sadržaja, koje rade content writer-i ili copywriter-i.

Prvi su pisci vrednog, zanimljivog i korisnog sadržaja za posetioce, razloga za posetu vašem web mestu. Ovi drugi stvaranjem dobrog prodajnog sadržaja rade možda i najvažniji posao od svih do sada pominjanih.

Obe vrste sadržaja, samo ako su zaista dobre, predstavljaju marketinški „magnet“ za vašu ciljnu grupu i vredan temelj vašeg poslovanja.

Ključne reči jesu osnov oko koga se gradi tekst, ali je važna njihova uloga i u grafičkim sadržajima, internim i eksternim linkovima, podnaslovima, metatagovima… Sve su ovo važne stavke za dobar SEO.

Istraživanje ključnih reči, odabir „pravih“ za naš posao i dobro pozicioniranje na pretraživačima (Googl pre svih). Ovo bi mogao biti dobar sledeći korak posle početnog pitanja: Lep ili koristan sajt, šta je vaš izbor?

Umesto zaključka:

Kao i na svako pitanje o ukusima, prioritetima i vrednostima, mudro je ostaviti slobodu i pravo izbora. Vaš odgovor i vaš izbor prioriteta, napravite sami na vlastitom sajtu.

Odgovor na ovo pitanje pored ličnih afiniteta veoma će zavisti i od profesije, odnosno uloge i pozicije u timu koji razvija neki projekat. Kao i obično imaćemo podele i „tabore“ dizajnera protiv programera ili marketinga nasuprot prodaje…

Nemojte dozvolite da mišljenje bilo kog od njih, utiče presudno na vaš izbor.

Scroll to Top