Linkovi – sve je povezano – uloga, vrste, značaj

Linkovi – sve je povezano – web je jedan.

Ipak nije svejedno kakva je uloga i koje je vaše mesto i značaj u njemu. Jeste li periferija, gde slabo ko zalazi ili ste mesto sa velikom posetom i ugledom.

Web takvim, jedinstvenim i svepovezanim, čine upravo linkovi. Oni su zapravo hiperveze koje imaju moć da nas u jednom kliku ili skoku, odvedu na bilo koji deo hiperprostora weba. Na bilo koju web stranicu koju je neko učinio delom weba.

Poznavanjem, mudrom upotrebom i gradnjom linkova – veza, možete u velikooj meri doprineti uspehu svoje web prezentacije, promo kampanje, posla…

Povećanjem broja smislenih i kvalitetnih veza, koje odlaze sa vašeg sajta na „relevantna “ mesta, možete uraditi mnogo. Ipak ovde treba imati meru, jer ovim linkovima, preporukama, referencama, takođe dajemo, poklanjamo „SEO juice“. To „prelivanje“ ide preko linkova sa praćenjem. Često deo koji dobijamo bude manji od davanja, ali te matematike, nisu uvek najvažnije.

Još su važniji linkovi koji dolaze do vas. Povratni linkovi ili Beklinkovi (Backlinks), zaslužuju svojim značajem, poseban članak. ali i vašu ozbiljnu pažnju, ako ste vlasnik ili administrator web sajta. Uz kreiranje kvalitetnog sadržaja, ovo je sigurno najbolji način da investirate svoj trud, vreme pa i naka novčana sredstva.

Zaslužite povratne linkove pisanjem tekstova, kao gost bloger, fotografijama, grafičkim materijalima, razmenom linkova ili plaćanjem promo članka, banera…

Linkovi - sve je povezano -  uloga, vrste, značaj
Linkovi – sve je povezano – uloga, vrste, značaj

Obe pomenute vrste, odlazni i dolazni, zajedno čine grupu eksternih ili spoljašnjih linkova. Oni su u osnovi isti samo im je smer različit, a njihova vrednost i relevantnost biće tema posebnog teksta. Za sada samo još jedna podela.

Eksterni linkovi mogu biti:

  • sa praćenjem (follow)
  • bez praćenja (no-follow)
  • sponzorisani (sponsored)

Ove oznake govore pretraživačima, kako da tretiraju i vrednuju ove linkove. Najvredniji su nam linkovi sa praćenjem, pogotovo ako dolaze sa bolje rangiranih izvora. Oni značajno utiču na naš SEO. Ovi drugi utiču manje na SEO, ali dovode saobraćaj na naš sajt… Linkovi sa društvenih mreža, foruma, komentara… u pravilu su no-follow.

Linkovi – sve je povezano, spolja i unutra

Unutrašnji ili interni linkovi, obično su najzapostavljeniji deo naših optimizaciaja, a sa velikim potencijalom za brz napredak.

Pored važne uloge da smisleno i tematski povežu tekstove i teme našeg sadržaja, veliki značaj imaju i u navigaciji. Dobro korisničko iskustvo u velikoj meri oslanja se na unutarnje linkove, kao i mape sajta.

Umreženost i povezanost smislom, vremenom stvaraju mnoštvo linkova. Tok vremena neke od njih čini slomljenim, odnosno sadržaji do kojih su vodili naši linkova više nisu na istom mestu ili više ne postoje. Deo poslova koji čine redovno održavanje web sajta je i briga o ovim linkovima.

Kreiranje nekoliko vrednih tekstova, sa dobro izabranim ključnim rečima, i sa internim linkovanjem čine malo SEO čudo – proverite.

Scroll to Top